Back in shape na je zwangerschap

Back in shape na je zwangerschap

Het is een veelgehoorde vraag van jonge moeders; “hoe wordt ik weer fit na mijn zwangerschap?”.

In de eerste plaats denk ik dat het belangrijk is om lief voor jezelf te zijn. Als kersverse mama krijg je namelijk al een hoop te verduren.

Je lichaam heeft zojuist een topprestatie geleverd en dit heeft tijd nodig om te herstellen. Dit betekent niet dat je niets kunt doen, maar dit betekent wel dat je belasting heel langzaam zal moeten opbouwen.

Verder staat met een kleine baby je leven op zijn kop. Zo’n kleintje eist in het begin al je aandacht op, goede nachtrust is ver te zoeken en jij en je partner zullen een nieuwe balans moeten vinden in jullie relatie.

Kortom, het krijgen van een kindje is vaak niet de roze wolk die vaak door anderen gepresenteerd wordt.

Je hierin berusten en te realiseren dat dit voor de meeste moeders zo is, kan al ontzettend helpen om de druk op jezelf te verminderen.

Andere tips om terug in shape te komen:

– Maak dagelijks een wandeling. Begin klein, zodat de drempel laag is.

– Creëer een (klein) energietekort.

– Zorg voor 3-4 maaltijdmomenten per dag, waarbij iedere maaltijd een portie groente/fruit en een magere eiwitbron bevat.

– Doe 1 à 2 keer per week 30-60 minuten aan krachttraining, voor spierbehoud en spieropbouw.

– Probeer zoveel van deze tijd met je kindje te genieten. Zo cliché, maar ze zijn zo groot 🥰

Character is like steel. It’s forged in fire ⚒🔥Don’t look back, you’re not going that way 🔙
MEER WETEN?

NEEM CONTACT OP

Neem contact met me op via onderstaand contactformulier of maak gebruik van de contactgegevens.

Telefoon:

06-406 436 60

KvK:

75771845

BTW:

NL001949739B13




    De trainingen van The Lift vinden plaats op de locatie van Rawfit, Marijke Meustraat 32 te Breda.