Slaap

Je hebt vast al weleens gehoord dat het belangrijk is om voldoende te slapen. Hoeveel ‘voldoende’ precies is, kan van persoon tot persoon verschillen. Ergens tussen de 7-9 uur per nacht, wordt als een goede richtlijn beschouwd.

Vooral wanneer afvallen jouw doel is, is genoeg (kwalitatieve) slaap erg van belang. En wel om de volgende 3 redenen:

1. Voor gewichtsverlies zul je gedurende de dag keuzes moeten maken, die jouw doelen ondersteunen. Een gebrek aan goede slaap zorgt voor focus verlies, waardoor het moeilijker zal zijn weloverwogen keuzes te maken. Je kiest er eerder voor een pizza in de oven te schuiven, dan om een voedzame maaltijd te bereiden.

2. Matige slaap zorgt voor een verminderde aanmaak van het hormoon leptine. Dit hormoon speelt een belangrijke rol bij verzadiging. Wanneer je minder of slecht slaapt, zul je je daarom minder verzadigd voelen en meer honger ervaren. Je zult hierdoor gemakkelijk meer eten en bijvoorbeeld een tweede portie opscheppen.

3. Wanneer je niet goed of voldoende hebt geslapen, zul je gedurende de dag vermoeidheid ervaren. Jouw lichaam is erg ingenieus en zal daarom gedurende de dag minder energie uitgeven, waardoor je over de gehele dag genomen minder calorieën verbrandt. Je doet alles op een iets rustiger tempo en hebt minder zin om bijvoorbeeld een stukje te wandelen.

Hoeveel uur slaap jij gemiddeld?

Je faalt alleen, wanneer je opgeeft ✨Giveaway
MEER WETEN?

NEEM CONTACT OP

Neem contact met me op via onderstaand contactformulier of maak gebruik van de contactgegevens.

Telefoon:

06-406 436 60

KvK:

75771845

BTW:

NL001949739B13




    De trainingen van The Lift vinden plaats op de locatie van De Helden van 076, Vijfhagen 203 te Breda.