Weekend

Weekend

Het weekend zit er net weer op, maar voor veel mensen is dit het moment waarop ze de touwtjes laten vieren. Doordeweeks gaan ze bewust om met wat ze eten, om in het weekend nergens op te letten. Zonde! Met deze aanpak doe je snel een hele week diëten teniet.

Vooral sociale gelegenheden als etentjes en borrels zorgen al gauw voor excessief veel calorieën. In de begeleiding van mijn cliënten hanteer ik daarom verschillende strategieën om tóch van sociale gelegenheden/het weekend te kunnen genieten:

1. Kies één maaltijd uit waar je echt graag van zou willen genieten.

2. Laat de overige maaltijden bestaan uit een eiwitbron en een flinke portie laag calorisch eten, met een groot volume. Denk dan aan magere Franse kwark met aardbeien of een salade met veel rauwkost en gerookte kip.

3. Ga voor de optie die minder calorieën, maar wel veel eiwitten bevat. In veel restaurants kun je een mager stuk vlees, zoals kip of biefstuk bestellen. Hiermee zit je altijd goed!

4. Vraag ook of je dressings en sauzen apart geserveerd kunt krijgen. Deze zijn vaak erg hoog in calorieën!

5. Skip het brood vooraf en bespreek dit eventueel ook van tevoren af met je gezelschap. Zo kom je ook niet in de verleiding.

6. Bekijk het menu van tevoren online en besluit dan al wat je zou willen eten. Wanneer je hongerig aan tafel zit, is het lastiger de meest verantwoorde keuze te maken.

7. Let een keer nergens op. Zeker wanneer je al wat langer in een energietekort verkeerd, is het soms fijn om even niet over voeding na te denken, maar gewoon even te genieten ?

Wat is jouw strategie in het weekend wanneer je bezig bent met afvallen?

GiveawayUnpopular truth
MEER WETEN?

NEEM CONTACT OP

Neem contact met me op via onderstaand contactformulier of maak gebruik van de contactgegevens.

Telefoon:

06-406 436 60

KvK:

75771845

BTW:

NL001949739B13




    De trainingen van The Lift vinden plaats op de locatie van De Helden van 076, Vijfhagen 203 te Breda.