Weekend

Weekend

Je bent al even aan het diëten en je valt maar niet af. Je snapt er niets van!

Van maandag t/m vrijdag doe je alles perfect; je eet veel groente en fruit, eet voldoende eiwitten, drinkt genoeg water en hanteert een calorietekort. Toch blijft de weegschaal hangen op datzelfde getal. Super frustrerend!

In het weekend ben je wat minder strikt met je dieet. Je hebt immers hard gewerkt gedurende de week en verdient ook een geniet momentje, toch?

Hoewel ik deze gedachtengang 100% kan begrijpen, is deze strategie voor veel mensen een vorm van zelfsabotage.

Het energieverbruik van jouw lichaam ‘denkt’ niet in dagen. Om gewicht te verliezen, zul je dan ook over een langere periode in een energietekort moeten verkeren.

Om het te verduidelijken:

Stel, om op gewicht te blijven, heeft jouw lichaam 2000 kcal nodig. Om 0,5kg per week af te vallen, hanteer je van maandag t/m vrijdag een tekort van 500kcal. In het weekend let je nergens op.

Maandag: 1500 kcal
Dinsdag: 1500 kcal
Woensdag: 1500 kcal
Donderdag: 1500 kcal
Vrijdag: 1500 kcal
Zaterdag: 3500 kcal
Zondag: 3500 kcal

Dit is samen 14500 kcal. Wanneer je dit deelt door 7 dagen, dan kom je op een gemiddelde calorie-inname van 2070 kcal per dag uit = geen calorietekort.

Calorieën in het weekend tellen ook mee! Het is belangrijk je hiervan bewust te zijn, wanneer je aan het diëten bent.

Laat jij de teugels vieren is het weekend of let je ook dan goed op wat je eet?

✨Vergeet trouwens niet de Black Friday Deal, waarmee je 50% korting krijgt op het try out personal training pakket en het online coachingstraject. Deze actie loopt nog t/m 29 november.

For the record…Simpel voedingsadvies
MEER WETEN?

NEEM CONTACT OP

Neem contact met me op via onderstaand contactformulier of maak gebruik van de contactgegevens.

Telefoon:

06-406 436 60

KvK:

75771845

BTW:

NL001949739B13




    De trainingen van The Lift vinden plaats op de locatie van De Helden van 076, Vijfhagen 203 te Breda.